Tuesday 8 January 2013

what a mess...

Holla..Salamzz...

Selamat tahun baru semua... agak lama dah tak berblog nie.. huuuu sebab?
 - Aku malaszzz
 - Aku xde idea
 - Otak aku selalu blank asik nak kena reset je bagi laju skit..
 - Lagi suka view blog orang dari update blog sendiri
 - Xde cite besttt eventho mcm2 dah berlaku e.g: pregnant , deliver , got second baby....etc LOL

Tgk2...  senarai di atas terukye saye.. kalau rajin barula ade mood.. Azam tahun baru 2013 ni mcm2 dah plan.. kena ektikadd penuh untuk melakukanye dengan berdisplin.. challenge to myself " hope i can do it " InsyaAllah...

Sekarang ni being a mom for two boys memang agak kelam kabuts sikit kdg2..tgk pada keadaan ade masa tu bole jadi mcm lipas kudung semua nak kena buat terkejar2.. lagi2 kalau dedua nangis huu haru biru and at same time my hubby not so helpful at all... huwargg lagi la bole jadi singa jadian gamakye.. kite dengan mcm2 keje nak buat dlm satu masa.. dan tetiba anak terberak , terkencing nak makan memang la normal tp kalau semua kite buat sorang time tu janganla tgk muke saye memang la serabai dan  rasa nak menjerit pon ade mcm Tarzannn!!!!

Tapi..........

Bak kate ustaz setazah.... SABARRRR...itu separuh dari IMAN!!!!....

so... tabahkanlah hai ku ini ya Allah...dan berikanlah kekuatan kepada ku ini ya Allah... Amin..

Dan kan ni from what i've seen lately ni.. kat rumah biasela kite hangin bile tgk rumah beserak and ade yang xbetul mesti ade gak nak membebel tak banyak sikit... bile aku tegur ape yang xbetul tu kang nanti mesti something happend to my hubby...cth...

Aku: "Aling boleh tak barang2 u ni letak kat tempat lain dlm bilik ke...ni sume letak atas rak TV sampai penuh barang2.. ( wallet/rokok/lighter/jam/kunci kete) "

Hubby: heee bising je la..

Pastu lepas dah gi keje he called me.." Ayang tlg amik kan wallet I kat rumah tertinggal.. I kat tol Puchong ni.." ni u la ni bising2... haiks die yang lupe aku lak yang kena.. barang die pon aku alihklan jam je wallet xusik pon kat situ... haisshhh....

Kejadian ke-2

Hubby : "Ok U..I gi keje dulu"

"Ok bawa kete baik2 ling".. sambil terus masuk ke dlm bilik air utk memandikan ajeeq.. sambil tu tgk kat pintu haiks...die ni kuar xtutup pintu langsung!!! terus la sound bole tak tutup pintu cakap padanya sambil die turun tangga...

Then 10 min kemudian...

Hubby naik semula untuk ambil handphone yang tertinggal...

dan.. 3 min kemudia naik lagi dengan muke cemas...

" Kete I terlock dr dalam enjin hidup.." 

Aisey mcmana tu.. "Aisey2 ape.. td bising kat org suh tutp pintulah..." 

Haiks die yg make mistake aku jugak kena.. heeeee tenssiii den!

Mulut aku ni berbisa ke xbole tegur ade je benda jadik..hmmmmm wuteva!!!......




No comments: